Over ons | Contact
Inloggen
Catalogus
Boek
Docent
Leerling
Concept
Home
De blended en adaptieve wiskundemethode
De methode is geschreven voor HAVO en VWO en bestaat uit zowel een digitale omgeving als een boek. De methode combineert het beste van beide werelden waardoor de leerlingen optimaal worden bediend in hun leerproces.

Benieuwd? Vraag nu vrijblijvend een demo-account aan:


Probeer het nu!

Onze docenten aan het woord

Charlotte werkt sinds het begin van de methode met WisAdapt op het Stedelijk Gymnasium in Breda. Ze is erg tevreden met hoe de methode werkt en het extra inzicht dat ze als docent heeft in de voortgang van de leerlingen.

In 2021 startte Charlotte op een nieuwe school en kwam daarbij in aanraking met WisAdapt. Ze wilde graag gaan werken met een digitale methode en viel daardoor gelijk met haar neus in de boter. Aan het begin was het even wennen, maar ondertussen zou ze niet meer anders willen: ‘Ik kan heel snel zien of de leerlingen alles af hebben en hoe ze het gemaakt hebben. Ook zie ik eenvoudig hoeveel ze hebben geoefend en hoe lang ze daarover hebben gedaan. Hier kan ik als docent dan weer direct op anticiperen in mijn lessen.’.

Ook de leerlingen ervaren volgens Charlotte grote voordelen van het werken met WisAdapt: ‘Leerlingen krijgen meteen feedback als ze een vraag gemaakt hebben. Ze weten dus gelijk of ze goed bezig zijn. Bij een fout antwoord krijgen ze feedback en een tweede kans om de opgave te maken. Mocht het dan nog niet gelukt zijn, krijgen ze de uitwerkingen te zien en kunnen direct nagaan waar hun fout zit. Hier leren ze dus erg veel van.’ Ook op het gebied van differentiëren ziet Charlotte voordelen: ’Leerlingen die vlotter zijn dan de planning kunnen zelf de nieuwe theorie doornemen en aan de slag. Ook kunnen ze aan de slag met extra uitdagende onderdelen. Door het overzichtelijk dashboard houd ik als docent wel overzicht over hoe ver de leerlingen zijn gevorderd.’.

Aldus Charlotte zijn er ook zaken die wel echt anders zijn wanneer je werkt met WisAdapt: ‘Standaard kunnen leerlingen pas aan de slag met een opvolgend onderdeel als ze het voorafgaande onderdeel met succes hebben afgerond. Dit is nuttig, maar vraagt soms wat extra inspanning van de leerling en docent. Dit zorgt vervolgens wel voor het gewenste begripsniveau bij de leerling.’. De notatie vraagt soms een extra investering: ‘Het aanleren van de juiste notatie vraagt soms wat extra aandacht, omdat leerlingen geneigd zijn wat minder te noteren. Maar de ervaring is dat dit wel goed komt, je moet er als docent alleen wel actief op letten.’.

Charlotte adviseert docenten zeker om met WisAdapt te gaan werken: ‘In het begin moest ik er even aan wennen en op een iets andere manier gaan werken. Maar ik zou nu niet meer anders willen. Ik krijg met WisAdapt meer en sneller informatie over hoe leerlingen het doen, dan dat ik kreeg met een boek. Ik kan daar dan ook sneller op anticiperen in mijn les. Dat vind ik echt een groot voordeel.’.

Neem contact met ons op


WisAdapt
info@WisAdapt.nl
Stuur ons een bericht





© 2024 WisAdapt